sobota, 12 listopada 2016

Jesień z programem "Wars i Sawa".



Kolejna odsłona programu „Wars i Sawa” za nami. Klasy 2B i 2A przeszły intensywne warsztatowe chwile:) Uczniowie 2B (za sugestią ich rodziców) jasno zdefiniowali potrzeby – chcemy ulepszyć nasz proces uczenia się. Jak myślicie, który z poniższych tematów wybrali?
  1. Jak dobrze zabrać się do nauki? „Technikalia”: czas, miejsce, mój stan…
  2. Jak sprawić, by chciało się chcieć? Motywatory, rozpraszacze, czasu pożeracze i efektywne planowanie.
  3. Co to znaczy „uczyć się”? Nauka z notatek, z podręcznika.
  4. Czy istnieje „szybka” nauka? Mnemotechniki i inne triki.
  5. Jak wykorzystywać wiedzę o stylach uczenia się w nauce?
  6. Jak wykorzystywać wiedzę o typach inteligencji w nauce?

Skupiliśmy się na temacie nr 2 – zrobiliśmy test na to, które „rozpraszacze” najbardziej nam doskwierają; wspólnie ustaliliśmy, co najbardziej motywuje nas do nauki; zapoznaliśmy się z pomysłem „słoików motywacyjnych” i ustaliliśmy, jak należy planować działania związane z nauką, bo przecież nie chodzi o to, by być zajętym, a by być efektywnym! Padły też trudne pytania o to, po co w ogóle uczyć się w dobie internetu? Grunt to postawa refleksyjna, a tej naszym uczniom nie brakuje.

Zgodnie z zapowiedzią w programie pojawiły się też miłe chwile związane z warsztatami o mocnych stronach. Podczas zajęć w klasie 2A emocje wzięły górę – wiele osób podzieliło się poruszającymi historiami, z których jasno wynika, że jest w nas więcej siły i determinacji niż możemy przypuszczać… Ale mocnych stron określiliśmy znacznie więcej – gdy ktoś nie miał już pomysłu, z pomocą przyszli inni i na specjalnych „kartach zachwytów” wypisali, za co cenią daną osobę. Końcowy plakat pokazał, na czym opiera się siła klasy 2A:)
Już niedługo kolejne „warsowe” przygody:)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz