W naszej szkole nawet geografowie świętują Niepodległość:)) Przeczytajcie relację z ich działań!
W ramach świętowania „Stulecia Niepodległej” odbył się konkurs kartograficzny „Oblicza Niepodległej”. Klasy 7, 8 i 3 gimnazjum szukały w szkole kopert, w których znajdowały się historyczne mapy Polski. Problem w tym, że mapy były pocięte na drobne kawałki. Zadanie polegało na znalezieniu przynajmniej pięciu różnych map, złożeniu ich w całość i rozpoznaniu, z jakiego okresu historycznego pochodzą. Zadanie można było wykonać pojedynczo lub w parach. Jako pierwsze zadanie wykonały dwie pary z klas 8 – Maja, Jagna, Michał i Hubert. Cała czwórka zasłużyła na szóstki z geografii. Mapy obejmowały m.in. państwo Mieszka I, państwo Bolesława Chrobrego, obszar Polski podczas rozbicia dzielnicowego, państwo Kazimierza Wielkiego, Rzeczpospolitą Obojga Narodów po Unii Lubelskiej, ziemie polskie pod zaborami i w czasie I wojny światowej, Polskę w dwudziestoleciu międzywojennym oraz podczas wojny i okupacji.
To jeszcze nie koniec – geografia to jeden z najbardziej kreatywnych przedmiotów w naszej szkole. Zobaczcie, co jeszcze się dzieje podczas tych zajęć:
Jesienią klasy trzecie gimnazjum, a także klasa 7 c, uczyły się o zlodowaceniach przez… zabawę w piasku
Zlodowacenia i formy polodowcowe to dosyć trudny temat, więc żeby nie było to całkiem abstrakcyjne, przygotowaliśmy mały „lodowiec” w pudełku po lodach, wyszliśmy na pas piachu za szkołą i tam tworzyliśmy miniaturkę rzeźby polodowcowej. Uczniowie mogli zobaczyć, jak lodowiec usypuje morenę, w jaki sposób się topi (i jak długo), jak spływa z niego woda, itp. A przy okazji spędzili czas na świeżym powietrzu, korzystając z jeszcze pięknej jesieni








