P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); widows: 2; orphans: 2; }
Nowy rok szkolny ruszył pełną
parą, a wraz z nim zajęcia artystyczne, które w tym roku przybrały
formę warsztatów dziennikarsko-filmowych. Uczniowie od razu na
pierwszych zajęciach stanęli przed trudnym wyzwaniem – opisania
uroczystości roku szkolnego w ciekawy i porywający sposób. Każda
z czterech grup miała posłużyć się inną formą dziennikarską.
Oto, co z tego wynikło.
parą, a wraz z nim zajęcia artystyczne, które w tym roku przybrały
formę warsztatów dziennikarsko-filmowych. Uczniowie od razu na
pierwszych zajęciach stanęli przed trudnym wyzwaniem – opisania
uroczystości roku szkolnego w ciekawy i porywający sposób. Każda
z czterech grup miała posłużyć się inną formą dziennikarską.
Oto, co z tego wynikło.
Wywiad
– Dzień dobry.
– Jak długo trwały
przygotowania do rozpoczęcia roku?
przygotowania do rozpoczęcia roku?
– Przez tydzień układaliśmy
przemowy i przydzielaliśmy je do poszczególnych osób.
przemowy i przydzielaliśmy je do poszczególnych osób.
– W jakim miejscu
odbyło się rozpoczęcie?
odbyło się rozpoczęcie?
– W Auli Schumana.
– Czy może pani
powiedzieć coś więcej o tym miejscu?
powiedzieć coś więcej o tym miejscu?
– To studencka aula obok naszej
szkoły, w której na co dzień odbywają się wykłady studenckie.
szkoły, w której na co dzień odbywają się wykłady studenckie.
– Bardzo dziękuję.
– Ja również.
Felieton
Ostatnio zostaliśmy zmuszeni do
wzięcia udziału w rozpoczęciu roku. Było bardzo tłoczno, prawie
jak na koncercie Depeche Mode. Byliśmy tak ściubieni, niczym słoma
na polu, że nikogo nie można było znaleźć, więc każdy czuł
się jak tygrys na pustyni. Wydaje się, że mówcy co roku mają
przygotowany ten sam tekst. Na koniec jeszcze zagrał duet,
wiolonczela i gitara, co wpędziło nas w jeszcze bardziej senną
atmosferę. Na szczęście już był koniec i wszyscy znowu jak co
roku powlekli się do klas. Dzięki Bogu, do końca dnia jeszcze
długo. Czas rzucić się w wir zakupowo-zeszytowy, a potem do budy…
wzięcia udziału w rozpoczęciu roku. Było bardzo tłoczno, prawie
jak na koncercie Depeche Mode. Byliśmy tak ściubieni, niczym słoma
na polu, że nikogo nie można było znaleźć, więc każdy czuł
się jak tygrys na pustyni. Wydaje się, że mówcy co roku mają
przygotowany ten sam tekst. Na koniec jeszcze zagrał duet,
wiolonczela i gitara, co wpędziło nas w jeszcze bardziej senną
atmosferę. Na szczęście już był koniec i wszyscy znowu jak co
roku powlekli się do klas. Dzięki Bogu, do końca dnia jeszcze
długo. Czas rzucić się w wir zakupowo-zeszytowy, a potem do budy…
Recenzja
Rozpoczęcie roku szkolnego
2013/2014 dla gimnazjum i liceum oraz klas 4-6 było długie i nudne.
Ciągle używali przerywników typu „jeszcze chwileczkę” lub
„już tylko jedna rzecz”. Najciekawszym momentem na tej imprezie
był koncert rozpoczynający nowy rok szkolny. Odbyło się również
powitanie w klasach przez wychowawców. Sądzę, że rozpoczęcie
roku było udane, lecz mało interesujące.
2013/2014 dla gimnazjum i liceum oraz klas 4-6 było długie i nudne.
Ciągle używali przerywników typu „jeszcze chwileczkę” lub
„już tylko jedna rzecz”. Najciekawszym momentem na tej imprezie
był koncert rozpoczynający nowy rok szkolny. Odbyło się również
powitanie w klasach przez wychowawców. Sądzę, że rozpoczęcie
roku było udane, lecz mało interesujące.
Reportaż
W poniedziałek drugiego września
odbyło się rozpoczęcie roku szkolnego. Impreza dla Motylkowej
Akademii i klas 1-3 rozpoczęła się o godz. 9.00 w Auli Schumana i
trwała godzinę, następnie uczniowie udali się do klas i poznali
swoich kolegów i wychowawców.
odbyło się rozpoczęcie roku szkolnego. Impreza dla Motylkowej
Akademii i klas 1-3 rozpoczęła się o godz. 9.00 w Auli Schumana i
trwała godzinę, następnie uczniowie udali się do klas i poznali
swoich kolegów i wychowawców.
O godzinie 11.00 rozpoczęło się
rozpoczęcie roku dla starszych klas 4-6, gimnazjum i liceum. Cała
uroczystość przeszła bardzo sprawnie. Jedyne zastrzeżenie można
mieć do zbytniego przedłużania wystąpienia. Wszystkim jednak się
bardzo podobało.
rozpoczęcie roku dla starszych klas 4-6, gimnazjum i liceum. Cała
uroczystość przeszła bardzo sprawnie. Jedyne zastrzeżenie można
mieć do zbytniego przedłużania wystąpienia. Wszystkim jednak się
bardzo podobało.
I jak? Będą z nas dziennikarze?