W maju kilkoro naszych uczniów naszego liceum wzięło udział w symulacji sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego online organizowanej przez grupę szkół stowarzyszonych w organizacji NEOS. W obradach udział wzięli uczniowie z Polski, Hiszpanii, Finlandii i Niemiec. Ideą tej gry symulacyjnej było uczynienie polityki namacalną i umożliwienie uczniom realistycznego doświadczania debat politycznych z perspektywy decydenta. Celem nie było omawianie osobistych opinii uczestników, ale wcielenie się w rolę – w tym przypadku – posła do Parlamentu Europejskiego. Nasza gra symulacyjna online odtwarzała na małą skalę proces legislacyjny Parlamentu Europejskiego. Sesja dotyczyła tematu odpadów z tworzyw sztucznych. UE przyjęła już kilka postanowień mających na celu ograniczenie zużycie tworzyw sztucznych i śmieci. Na naszej sesji omawialiśmy jednorazowe kubki. Komisja Europejska proponuje, aby w każdym państwie członkowskim pobierana była opłata w wysokości 30ct za jednorazowe kubki na gorące napoje. Kawa jest częścią codziennego życia wielu ludzi. Kubki składają się głównie z tektury z plastikową powłoką. Są one ważną przyczyną zanieczyszczenia w życiu codziennym. Komisja Europejska dąży do zmniejszenia liczby jednorazowych kubków dzięki projektowi wniosku, który był przedmiotem debaty w parlamencie.
Uczniowie podzieleni zostali na cztery grupy:
ECP – Europejską Partię Konserwatywną
ELP – Europejską Partię Liberalną
EEP – Europejską Partię Ekologiczną
ESP – Europejską Partię Socjalistyczną
Grupy polityczne miały różne pomysły na to, jak UE powinna rozwiązywać problemy i walczyły o najlepsze rozwiązania. Aby przekonać innych do swoich pomysłów, z pasją prezentowały własnych partii stanowiska w swoich przemówieniach.





