U nas na chemii dzieje się – dzień po dniu:))) Sami przeczytajcie!
W poniedziałek (15 maja) z samego rana wyruszyliśmy do
Ośrodka Szkoleń na warsztaty z chemii i biologii.
Ośrodka Szkoleń na warsztaty z chemii i biologii.
Tematem zajęć było wykorzystanie technik
pomiarowych z użyciem programów komputerowych. Mierzyliśmy zmiany pH (odczynu
roztworu) w zależności od różnych reakcji chemicznych. Na ekranie komputera
mogliśmy obserwować wykres zmian pH.
pomiarowych z użyciem programów komputerowych. Mierzyliśmy zmiany pH (odczynu
roztworu) w zależności od różnych reakcji chemicznych. Na ekranie komputera
mogliśmy obserwować wykres zmian pH.
Dokonywaliśmy także pomiarów zmian temperatury w trakcie
rozpuszczania niektórych substancji w wodzie.
Wiemy już z lekcji, co to są reakcje egzotermiczne (z wydzielaniem
ciepła na zewnątrz układu) i endotermiczne, czyli przebiegające z pobraniem
ciepła (np. reakcje rozkładu).
rozpuszczania niektórych substancji w wodzie.
Wiemy już z lekcji, co to są reakcje egzotermiczne (z wydzielaniem
ciepła na zewnątrz układu) i endotermiczne, czyli przebiegające z pobraniem
ciepła (np. reakcje rozkładu).
W zajęciach bardzo chętnie uczestniczyła jako ochotnik Zosia
z II gimnazjum, która akurat w tym dniu obchodziła urodziny.
z II gimnazjum, która akurat w tym dniu obchodziła urodziny.
W drugiej części zajęć poznaliśmy program do budowania
modeli cząsteczek. Akurat na lekcjach chemii zajmujemy się cząsteczkami
alkoholi i mogliśmy zobaczyć cząsteczki w wymiarach 3D.
modeli cząsteczek. Akurat na lekcjach chemii zajmujemy się cząsteczkami
alkoholi i mogliśmy zobaczyć cząsteczki w wymiarach 3D.
Zajęcia z biologii dotyczyły tematu oddychania. Mogliśmy
dokonywać pomiaru produkcji dwutlenku węgla przez Zosię, zamkniętą w skrzyni
pomiarowej. Na aplikacji komputerowej mogliśmy obserwować pracę płuc,
serca i mięśni w trakcie wysiłku fizycznego człowieka.
dokonywać pomiaru produkcji dwutlenku węgla przez Zosię, zamkniętą w skrzyni
pomiarowej. Na aplikacji komputerowej mogliśmy obserwować pracę płuc,
serca i mięśni w trakcie wysiłku fizycznego człowieka.
Dokonywaliśmy także pomiarów siły głosu Pawła i Weroniki.
Julka podłączona była do aparatu EKG i obserwowaliśmy pracę jej serca przed i
po wysiłku (Julka pokazywała nam perfekcyjnie wykonane „pajacyki”).
Julka podłączona była do aparatu EKG i obserwowaliśmy pracę jej serca przed i
po wysiłku (Julka pokazywała nam perfekcyjnie wykonane „pajacyki”).
Ewa odważyła się włożyć rękę w plastikową rękawiczkę i
obserwowaliśmy jak wzrasta u niej poziom wilgotności na dłoni.
obserwowaliśmy jak wzrasta u niej poziom wilgotności na dłoni.
Warsztaty bardzo nam się podobały i na pewno wzbogaciły
naszą wiedzę zdobywana na lekcjach chemii i biologii.
naszą wiedzę zdobywana na lekcjach chemii i biologii.
A podczas chemii we wtorek…
Dzisiaj w IIIB – gabinet kosmetyczny i uczta dla
łakomczuchów słodkości.
łakomczuchów słodkości.
Marysia z Pauliną otworzyły gabinet kosmetyczny z
naturalnymi produktami. Przygotowały maseczki z truskawek, szpinaku, miodu z
cytryną. Każdy z nas mógł zastosować na swoja twarz maseczkę odpowiednią do
swojej cery. Musieliśmy wyciąć z chusteczek kształt naszej twarzy z otworami na
oczy, nos i usta i zanurzaliśmy je w odpowiedniej maseczce i i nakładaliśmy na
twarz. Śmiechu było co niemiara, zwłaszcza gdy Piotrek i Tomek położyli na
twarz maseczki z truskawek.
naturalnymi produktami. Przygotowały maseczki z truskawek, szpinaku, miodu z
cytryną. Każdy z nas mógł zastosować na swoja twarz maseczkę odpowiednią do
swojej cery. Musieliśmy wyciąć z chusteczek kształt naszej twarzy z otworami na
oczy, nos i usta i zanurzaliśmy je w odpowiedniej maseczce i i nakładaliśmy na
twarz. Śmiechu było co niemiara, zwłaszcza gdy Piotrek i Tomek położyli na
twarz maseczki z truskawek.
Pani od chemii wykorzystała odżywczą maseczkę ze szpinaku.
Mogliśmy odświeżyć także swoje ręce.
Marysia zrobiła także pastę do zębów (podobnie jak Zuzia z
Olą z klasy IIg) i każdy z nas mógł umyć zęby ekologiczną pastą.
Olą z klasy IIg) i każdy z nas mógł umyć zęby ekologiczną pastą.
Paulina przygotowała także materiał do pielęgnacji twarzy z
zastosowaniem kosmetyków używanych przez dziewczyny z Korei. Jaki jest sposób
na alabastrową skórę twarzy? Po prostu solidnie o nią dbać, czyli…zmywać i
oczyszczać, a także wykonywać choć raz w tygodniu peeling. I mieć po prostu
dobry humor, wtedy każda twarz promienieje…
zastosowaniem kosmetyków używanych przez dziewczyny z Korei. Jaki jest sposób
na alabastrową skórę twarzy? Po prostu solidnie o nią dbać, czyli…zmywać i
oczyszczać, a także wykonywać choć raz w tygodniu peeling. I mieć po prostu
dobry humor, wtedy każda twarz promienieje…
W trakcie odnowy biologicznej, Lena i Eliza przygotowywały
dla nas owoce w karmelu. To dopiero był raj dla podniebienia. Mango, jabłko,
kiwi w karmelu, to była niezapomniana uczta.
dla nas owoce w karmelu. To dopiero był raj dla podniebienia. Mango, jabłko,
kiwi w karmelu, to była niezapomniana uczta.
Na następnej lekcji będziemy produkować odżywki do paznokci,
peeling do twarzy i krem do rąk.
peeling do twarzy i krem do rąk.
Do zobaczenia….
You must log in to post a comment.